همشهری‌آنلاین: مدیر کل صندوق بین المللی پول اعلام کرد به دلیل وجود بحران‌های مالی در دنیا، براوردهای صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصاد جهانی کاهش یافته و به 3.7دهم درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دومینیک استروس کان (Dominique Strauss-Kahn) مدیر کل صندوق بین‌المللی پول گفت کارشناسان صندوق بین المللی پول نسبت به رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی خوش بین نیستند.

وی این اظهارات را در حالی بیان کرد که طی چند روز آینده قرار است اعضای صندوق بین‌المللی پول برای بررسی تحولات اقتصادی تشکیل جلسه دهند.

وی از کاربرد واژه "رکود" برای توصیف اقتصاد آمریکا خودداری کرد و گفت روند رشد اقتصادی در آمریکا کند شده است و این بیانگر بحرانی بسیار جدی است. وی افزود این موضوع به کند شدن روند رو به رشد در اقتصاد دنیا خواهد انجامید.

صندوق بین المللی پول در ماه ژانویه رشد تولید ناخالص ملی آمریکا را یک و نیم درصد و رشد تولید ناخالص ملی جهان را چهار ممیز یک دهم درصد برای سال 2008 براورد کرد. این در حالی است که منابع دولتی آلمان روز سه شنبه اعلام کردند براورد های صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد آمریکا نیم درصد کاهش یافته است.

مدیر کل صندوق بین المللی پول گفت آمریکا و کشورهای اروپایی قربانی اصلی بحران‌های پولی و اعتباری هستند ولی کشورهای نو ظهور اقتصادی نیز دچار تاثیرات منفی این بحران‌ها خواهند شد.
مدیر کل صندوق بین‌المللی پول بدون آنکه از کشور خاصی نام ببرد گفت از آینده اقتصادی کشورهای اروپای مرکزی نگران است.
شایان ذکر است کارشناسان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی قرار است در نشستی در تاریخ دوازدهم الی سیزدهم آوریل سال جاری میلادی در واشنگتن شرکت کنند.

کد خبر 47598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز